Ministerul Muncii si Protectiei Sociale demareaza impreuna cu Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) si Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) un proiect de investitii pentru realizarea sistemului informatic care sa permita interactiunea on-line a cetateanului cu ministerul si cu institutiile aflate in subordine, coordonare sau autoritate.
Practic, printr-un singur punct de contact – portalul MMPS, se va asigura: depunerea on-line a cererilor de beneficii si de servicii sociale, posibilitatea de consultare on-line a dosarelor de catre orice cetatean sau intreprindere, precum si posibilitatea constituirii dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale si, implicit, optimizarea si modernizarea activitatii asistentilor sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, care va permite si introducerea datelor prin terminale mobile (ex. pentru ancheta sociala).
”Ne dorim sa facilitam accesul oamenilor la o gama larga de servicii publice electronice: asistenta, consiliere si indrumare, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu. Acest Hub de servicii pune bazele unei administratii publice moderne si eficiente prin asigurarea interactiunii unice cu cetatenii si intreprinderile, dar si prin crearea unei platforme de interconectare intre minister si institutiile din subordine.”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Proiectul de investitii „HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS”, aprobat in sedinta de Guvern de astazi, are o valoare totala de 133.137.000 lei, 85% din suma provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii.
Concret, „HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS” va permite:
- depunerea on-line a cererilor de beneficii de asistenta sociala si servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetateanul – portalul MMPS;
- crearea modulul e-Asistenta Sociala;
- posibilitatea de consultare on-line a dosarelor de catre orice cetatean sau intreprindere;
- constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale si, implicit, optimizarea si modernizarea activitatii asistentilor sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta sociala), care va permite totodata crearea si consolidarea diverselor formulare electronice si crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de CNP) pentru diferitele tipuri de servicii;
- cresterea accesibilitatii serviciilor publice electronice care urmeaza a fi furnizate de catre MMPS si institutiile sale, in fapt masuri de optimizare si debirocratizare;
- asigurarea mecanismelor de preventie, de semnalare automata a suspiciunii de frauda;
- furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundantelor si/sau tentativelor de frauda) celor care gestioneaza fondurile publice destinate indemnizatiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de somaj, prestarii serviciilor sociale, acordarii ajutoarelor etc., in domeniile de activitate specifice MMPS si totodata obtinerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor si politicilor din domeniile munca, familie si protectie sociala, la nivel national;
- asigurarea interoperabilitatii sistemelor informatice in plan intern (intre departamentele MMPS si institutiile aflate in subordinea/sub autoritatea/in coordonarea MMPS), national (intre MMPS si institutiile aflate in subordinea/sub autoritatea/in coordonarea MMPS si alte institutii centrale si locale) si european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene);
- gestionarea unitara a informatiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate sociala acordate acestora din fonduri publice.
Durata de implementare a proiectului este de 3 ani.
Sursa: Serviciul Comunicare, Mass-Media si Relatii cu Publicul al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.