Contractul de vanzare asupra unui imobil
Fie ca suntem interesati sa achizitionam un imobil pentru a locui in spatiul respectiv, fie ca scopul este investitia in domeniul imobiliar, sunt cateva aspecte pe care trebuie sa le avem in vedere ca semnarea contractului de vanzare.
Din punct de vedere legal, actul translativ de proprietate se incheie in forma scrisa, autentica, in fata unui notar public, vanzatorul transferand proprietatea bunului contra unui pret pe care il va achita cumparatorul, fie dintr-o data, fie prin plati succesive.
La ce sa fim atenti inainte de cumparare:
Care este istoricul imobilului, solicitand titlul de proprietate pe care il detine vanzatorul. Verificarea acestor documente ne da posibilitatea sa vedem daca dreptul de proprietate exista si daca au fost obtinute in mod corect toate autorizatiile de construire.
In aceasta etapa este foarte important documentul de punere in posesie (procesul verbal de predare primire), daca ne referim la o constructie recenta;
2. Daca exista litigii sau sarcini care greveaza bunul pe care dorim sa il achizitionam. Aceste informatii pot fi obtinute cautand dupa numele proprietarului orice dosare existente pe portalul instantelor de judecata sau din extrasul de carte funciara unde gasim inscrise ipoteci, contracte de imprumut sau alte garantii constituite pe imobilul respectiv de catre terti;
3. Care este pretul zonei comparativ cu pretul imobilului pe care dorim sa il achizitionam. Verificand acest informatii putem observa daca pretul este fie prea mic, de unde rezulta ca pot exista vicii ascunse ale imobilului sau fie prea mare, fapt care ne ajuta sa intram intr-o negociere corecta;
4. Daca exista bransamente la sistemul de canalizare al orasului si ce tip de sistem de canalizare exista in zona. Trebuie sa fie in mod necesar un sistem destinat locuintelor si nu pentru zone industriale. Tot in aceasta categorie se impune si verificarea existentei unui bransament la sistemul de furnizare a gazelor naturale pentru ca in lipsa acestuia costurile pentru cumparator sunt foarte mari;
5. Daca exista contracte incheiate deja cu furnizori de energie electrica, gaze naturale, internet si orice alte servicii care pot fi transferate catre noul proprietar;
6. Daca exista sedii sociale infiintate la adresa respectiva pentru firme care fie desfasoara activitate de birou, fie sunt inregistrate cu desfasurarea activitatii la terti, dar care pot presupune probleme administrative sau cresterea valorii impozitului datorat catre stat de catre noul proprietar. Acest tip de informatii se pot solicita de la vanzator printr-o declaratie pe propria raspundere sau pot fi aflate de la Oficiul National al Registrului Comertului;
7. Care sunt proiectele de dezvoltare imobiliara din zona. Acest fapt ne ajuta sa constientizam daca zona in care achizitionam imobilului va ramane neschimbata sau urmeaza sa se construiasca alte imobile care ne pot lipsi de zone verzi, parcari sau spatiu in jurul cladirii pe care ne bazam la cumparare;
8. Care sunt costurile notariale si impozitele pe care urmeaza sa le achitam dupa semnarea contractului de vanzare.
Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care trebuie sa le avem in vedere inainte de a achizitiona un imobil. Avocatii nostri specializati in negociere si real-estate va pot furniza mai multe informatii sau va pot asista la verificarea documentelor.
Pentru mai multe informatii ne puteti scrie la adresa de e-mail: contact@rcp-legal.ro .